hemresa, bruten svanskota, fest och en massa jobb

 
 

Jag har sagt det många gånger tidigare, och jag säger det ännu en gång. Tiden flyger allt för snabbt  iväg, snart kommer jag vakna upp och vara 35 utan att jag ens har märkt det..... Panik!

Siste Augusti och mycket har hänt sedan jag sist skrev, då det var Ramadan. Efter att fastemånaden var över och Eid, festligheten som infaller efter Ramadan var över beslutade jag mig för att ta en liten oväntad tripp hem till Svealand. Fick veta av chefen att jag fick använda halva min semester även om jag inte har rätt till detta under det första året som anställd. Men jag bugade och bockade av hans godkännande.  

Men innan jag hann resa hem så firade jag och kollegorna att Ramadan var över med en typisk Friday Brunch på Doubledecker,  Al Murooj Rotana. Den bästa brunchen i stan. Bruch innebär att man betalar en viss summa så har man tillgång till obegränsat med mat och alkohol mellan 12:00 – 16:00. Som ni förstår så blir det ju en hel del drickande och framförallt när ingen av oss hade festat under hela Ramadan. Upp på dansgolvet ska jag med mina högklackade och vipps som det är så ramlar jag till på min stackars lilla rumpa som ännu en gång lyckas få sig en ordentlig smäll på svanskotan. Dagen efter in till sjukhustet som bekräftar att den ännu en gång är bruten.... Förlåt språket, men va i helvete.... Varför ska detta ske inna jag ska på en lång flygning någonstans? Men i alla fall dagen efter lyckades jag ta mig ”haltandes” till flygplatsen med min stora resväska, handväska, min stora mjuka kuddring som jag var tvungen att sitta på. Jag missade nästan flyget och på toppen av det hela tappade jag min telefon i marken vars skärm sprack och jag kunde inte se ett skit, så snabbt in till någon elbutik på flygplatsen och köpa mig en exakt likdan fast i guld färg!! Tur att elektronik är billigt i detta land :)

Väl hemma spenderade jag första veckan tillsammans med mor och far, faster och farbror i en sommar stuga på västkusten med en massa skön kvalitetstid för mig själv och en massa kärlek från familjen. Andra veckan spenderades hemma i Malmö med mina underbara tjejkompisar! Det var en mycket lyckad semester på Svenska mark. Men Borta Bra, Hemma (Dubai) bäst!

Annars på jobb är det fullt upp, blir tilldelad en massa nya resebyråer hela tiden så nu har jag en massa resebyråer från olika länder runt om i Europa. Sverige, Norge, Danmark, Holland, Italien, Frankrike, Bulgarien, Slovenien och Czech republic...  Men jag ska inte klaga för det är grymt kul. Förutom alla timmar framför datorn spenderas även en hel del ute på hotellen med möten med de olika sales managers och förhandlingar om priser till mina olika länder!

Har spenderat en del helger i Abu Dhabi den senaste tiden och jag börjar tycka om den staden mer och mer. Det är betydligt grönare och stränderna är helt fantastiska. framförallt de på Saadiyat island. Mil långa stränder och för närvarande inte så många hotell så man kan fortfarande promenera hur långt som helst!!!!  Nästan  bättre än Salalah i Oman! Vill ni ha de bästa stränderna så kolla in St Regis Saadiyat eller Park Hyatt Saadiyat. En annan skillnad från Dubai är att Abu Dhabi utstrålar en mycket mer down to earth atmosfär och på pubarna kan man faktiskt gå klädd nästan hur man vill vilket man inte kan i Dubai där man ständigt måste klä upp sig. Mer avslappnat :)

 
 
 
 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: