Eid Mubarak från öknen

Eid Mubarak till mina underbara muslimska vänner :)
 
På grund av Eid har vi denna vecka varit ledig två extra dagar vilket har varit himmelskt då jag den senaste tiden har varit extremt stressad. Så att äntligen få vara ledig 4 dagar på en vecka har varit helt underbart! Passade även perfekt då Nathalie har varit på besök :) Hon är lika lyrisk över Dubai som jag var första gången jag kom hit!!! Den känslan när man får uppleva denna staden med alla dess galna världsrekord, skyskrapor som lyser upp nattens mörker och de kritvita stränderna med kristallklart vatten! Allt finns verkligen i denna staden, spelar ingen roll vad man känner för att göra, allt finns här! Vädret har äntligen blivit riktigt behagligt, 35 grader på dagen och 28 på kvällen. Luftfuktigheten är nästintill borta!!!!
 
Fick även den bästa överraskning någon kan önska sig. Mannen min ringde och meddelade att han fick komma ut från sin polisutbildning under helgen. Efter tre veckors isolering utan någon kontakt med omvärlden fick jag äntligen krama om honom <3 Den känslan när allt bara faller på sin plats och man vet precis vad man vill. Den känslan när tryggheten äntligen omfamnar en och på väldigt länge vet jag precis vad jag vill och villig att vänta på! Kärleken är och kommer aldrig vara enkel, framförallt inte när kulturkrockarna konstant knackar en på ryggen. Men är bägge villiga att ge och ta så är inget omöjligt!
 
På tal om kärlek så har jag nu fått veta att under sommaren 2016 ska tre av mina närmsta vänner och bekanta gifta sig. Så ni kan räkna med att jag kommer spendera mina semesterdagar på svensk mark :) Älskar att kärleken sprider sig där hemma och att de närmsta stadgar sig med någon som har stått dem så nära under en lång tid. Älskar kärleken!
 
Sitter just nu på kontoret och har 30 min kvar av min lugna halvfredag. Dessa halvdagar känns så onödiga men ändå ett måste då Europa fortfarande jobbar på fredagarna. Gårdagen spenderades först med en BBQ i öknen med Nathalie, Tilda och hennes man. Super mysigt, älskar öknen. Det arabiska temat fortsatte med min Man då vi ville visa Nathalie det riktiga arabiska utelivet med de lokala. Arabsik nattklubb med bara arabisk musik (snacka om att rumpan har fått skaka av sig för ett bra tag framöver, och ja den musiken är faktiskt riktigt bra och dansa till) och efterfest i en stor lyxig villa till soluppgången. Livet som utspelar sig under helgnätterna är det totala motsatsen mot vad man ser under dagarna. Under dagarna täcker de arabiska damerna sina kroppar med dessa vackra långa svarta Abayor. Medan nattens klädsel bjuder på farligt höga klackar, korta, tajta klänningar som visar deras extremt kvinnliga kroppar. Visa allt som man inte får under dagen lyder temat. Denna kontrast är så extrem och så otroligt faschinerande på samma gång!
 
Jag och Nathalie på Barasti
 
 
Oktober fest med tyskarna !!!!!!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: