studier på Nya Zeeland - Assignment about the real Tanzania

Sitter på mitt rum och skriver på min uppsats om min rundresa till Tanzania som jag skrev om i mitt förra inlägg, och jag hade aldrig kunnat tro att det skulle blir så här känslomässigt när jag valde mitt ämne. Varje gång jag skriver ordet Tanzania och orphanage så börjar jag gråta. Alla minnen bara susar förbi mina ögon, alla barnen och allt vi gjorde för dem,alla glada, öppna och nyfikna Tanzanier, alla galna resor som man fick vara med om, safaris, resorna mellan Matamata och Mafinga i den lilla dalla dallan som var gjord för 10 men vi var ändå alltid minst 30 pax  och alla satt verkligen på, under och över en. Underbara veckor längs kusten med alla rasta faris, bussresorna genom landet som bestod 90 % utav landsväg och man hoppade upp o ner i sätet som en liten barnunge... Allt hade verkligen sin egen charm!!!

Saknar Tanzania något fruktansvärt, där nere kändes det verkligen som man levde.... Och här är jag nu på andra sidan jorden och spenderar galet mycket pengar på en två årig utbildning som kommer leda mig vart??? vad tusan gör jag? jag kunde ha öppnat upp mitt egna barnhem som jag va sååå nära på att göra. Tänk om jag hade gjort det istället. var i livet hade jag varit då? Nu har jag bara dåligt samvete för att jag spenderar så mycket pengar på mig själv när det finns såååå många fler som behöver hjälp och stöd från dom som har det bättre....

Livet är orättvist....


Kommentarer
Postat av: Alexander

För att spendera pengar måste man ha pengar ! och för att ha pengar så måste man jobba ! och för att jobba så måste man vara utbildad ! med andra ord ju mer du spenderar på dig själv desto mer kan du ge tillbaka ! Och e du en snäll flicka så kan det hända att AAC kan gå in med en krona eller 2 till en grund och ett par väggar sen när du e redo. men först ska du leka klart i hobbit land ! puss & kram :) hmm puss&kram rimmar faktiskt på *****barn men det tar vi en annan gång ;) puss på nosen sötnos

2011-08-19 @ 04:19:45
Postat av: Louise

där har du en poäng Alexander, tack för att du alltid muntrar upp mig med dina små galna inlägg ;)puss o kram

2011-08-19 @ 04:29:43
URL: http://laaallan.blogg.se/
Postat av: Patte

Gumman, jag tror att om någon i ett fattigt land fick chansen, så hade dem också följt sina drömmar, framför att lägga det på andra. Hemskt kanske? Nej, inte alls!! :-) det är absolut okej! Pusss på dig <3

2011-08-19 @ 08:39:05
URL: http://vaniljpersson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nu pluggar du för din skull, för att sen få ett kickass jobb, så du kan öppna ett barnhem i tanzania längre fram. O då hänger jag på! Saknar det som fan

2011-08-19 @ 11:01:13
Postat av: Daddy

Hej igen ja vi pratade ju på skypen efter stt din data fungera igen. Håller med, koncentrera dig på DIG SJÄLV ett par år nu med utbildning, sen får Du se vidare. Du är bara 24 år gammal ännu. Kom ihåg vad jag sagt inget strukturerat liv innan 30. Utnyttja tiden... Du vet jag var på 2 FN-bataljoner bl.a. Sen kom Maggan in i bilden vid 27 års ålder och jag lämnade brukssamhället för Malmö. Du är ju knappt 26 när du pluggat färdigt på AUT. Utbildning är aldrig! fel att ha i bagaget var Du nu hamnar förhoppningsvis i Europa.

2011-08-22 @ 12:30:50
Postat av: dissertation

I have been visiting various blogs for my dissertation writing research. I have found your blog to be quite useful. Keep updating your blog with valuable information... Regards

2011-08-23 @ 10:39:44
URL: http://www.ukdissertation.co.uk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: